KUNDETJEK

FOKUS PÅ KUNDETILFREDSHED

Kundetjek Logo

Interesseret i (endnu) flere begejstrede kunder?


Så dyk ned i nedenstående artikler. I artiklerne vil vi søge at komme omkring alle aspekter af den svære disiplin, der handler om at skabe "Den gode kundeoplevelse". Den gode kundeoplevelse, skabt af den gode medarbejderadfærd, som har så stor betydning for dine kunders oplevelse af det, at være kunde hos dig. Målet er, at du får inspiration, viden og værktøjer til øge din kundetilfredshed, sådan at antallet af tilfredse kunder udvikler sig til endnu flere begejstrede kunder.


Formålet med siden er, at du skal hæve dit niveau for kundetilfredshed.


Vi har samlet en række artikler, der alle kredser omkring det at have fokus på kundetilfredshed. Værdien af at få flere begejstrede kunder er utrolig stor, men det kræver viden, metode, holdning, ideer og opfølgning at nå det mål. Så hvis du hvis du ønsker mere inspiration og input til arbejdet, så hæng på. 


Jamen er vores service niveau ikke "meget godt" allerede?


Det er det måske nok, men ...  hvis det var så enkelt at give gode oplevelser til vores kunder, ville de fleste af os vel ikke umiddelbart kunne fortælle en række historier om, hvor dårligt vi har følt os behandlet i forskellige købsituationer.


Der er mange indgange til de "Gode kunde oplevelser" og en "Høj kundetilfredshed". Skal kundetilfredsheden så hæves fra tilfredse kunder til endnu flere begejstrede kunder, så skal der tages fat, men arbejdet er både sjovt, interessant og økonomisk meget værdifuldt.

Her får du viden, metode og input til dit eget arbejde med jeres kundetilfredshed.

God fornøjelse med arbejdet for at få endnu flere begejstrede kunder


1

Er det vigtigt at have tilfredse kunder?


Der er flere gode grunde til at det er væsentligt med tilfredse kunder.


Nedenfor vil vi løbe igennem en række gode grunde til at glade kunder er meget vigtige for vores forretning.


Det drejer sig selvfølgelig om penge. Pengene er naturligvis et meget vigtig resultat af vores forretning. 

2

Er dine kunder tilfredse?


De fleste personer med kundeansvar eller kundekontakt vil umiddelbart svare "Ja" til det spørgsmål. 


Det er jo også meget naturligt, men ofte er der blot tale om ønsketænkning. Det mere korrekte svar er er "Ja, det håber jeg de er".

3

Hvilken mål har I for jeres kundetilfredshed?


Kan man overhovedet opsætte mål for kundetilfredshed?


Hvad skal det nu gøre godt for?


Det er netop de spørgsmål vi vil drøfte nærmere i denne artikel.

4

Hvor meget betyder den gode oplevelse for din forretning?


I gennemsnit - er loyale kunder helt op til 10 X mere værd - end deres første køb. 

Kilde: White House Office of Consumer Affairs.


Det tager 12 positive oplevelser at udligne 1 dårlig.

Kilde: "Forstå dine kunder" af Ruby Newell-Legner.

En dårlig kundeoplevelse spreder sig til ...

5

Kunderne ønsker forbedringer - hva nu?


Har kunderne ALTID ret?


Nej det har de ikke, men i sidste ende så får de ret, da de jo altid kan vælge at forlade vores forretning. Der findes jo notoriske brokhoveder, som det på alle måder vil være bedst at skille sig af med.

6

Hvad gør vi med de utilfredse kunder?


Hvordan takler vi den utilfredse kunde?


Hvordan ændre vi vores forretning, så den bedre imødekommer kundernes forventninger?

Kundetjek.dk

c/o Kikkenborg Analyse

Mosekrogen 30

3450 Allerød

Copyright 2018 by Kundetjek. All rights reserved

>