Hvorfor ikke anvende Trustpilot?
Det kan du også godt gøre. Det er der trods alt også mange virksomheder og forretninger der gør. Nogle er mere begejstrede end andre. Ligger du godt til, så er virksomhederne også hurtige til at rose ordningen, men kommer du i problemer, så ser det ud til at billedet bliver lidt mere nuanceret. Det kan du læse mere om nedenfor, hvor vi også fortæller mere om et fint alternativ til Trustpilot.
Vi er ikke helt unbiased, det er os selv fra Kundetjek der er alternativet, men vi vil gerne argumentere for, hvorfor vi mener vi er et godt alternativ. Det kan du læse mere om nedenfor.
Ikke alle er tilfredse med Trustpilot
Danmarks radio har tidligere, i forbindelse med programmet Kontant, haft luppen stillet skarpt på Trustpilot. Her viste det sig, at der var risiko for svindel med resultaterne. I den forbindelse, hævdede Kontant, at 2 ud af 3, ikke havde tillid til Trustpilot.
Du kan læse mere her på DR – Kontants hjemmeside
DR og Kontant har igen i februar 2016 bragt et indslag, der fortæller at en bedømmelse på Trustpilot kan være direkte vildleddene for brugerne, da det åbenbart er muligt at købe sig til gode bedømmelser.
Det kan du læse mere om her på DR – Kontants hjemmeside
Endvidere har hjemmesiden Seomik, der har teknisk ekspertise på seo (søgemaskineoptimering) dykket ned i om Trustpilots karaktergivning overhovedet opbygger Trust (tillid). Det ser ikke ud til nødvendigvis at være tilfældet.
Det kan du læse mere om her hos Seomik
Min tidligere mekanikker Sebastian fortalte endvidere, at de på et tidspunkt fik 6 – 2 stjerne bedømmelser. Som den serviceorienterede person han er, ville han naturligvis dykke ned i årsagen til de dårlige bedømmelser. Det kunne jo dreje sig om misforståelser, der kunne rettes op på. Han får så baggrundsfakta om de 6 bedømmelse, hvor det viste sig at INGEN af bedømmelserne stammede fra personer, der havde besøgt endsige fået serviceret bilen på hans værksted. Der stod han af. Han mistede tilliden og ledte efter et alternativ til Trustpilot.
Jamen er alt da galt omkring Trustpilot, nej det er det ikke, men der er / har i hvertfald været problemer omkring løsningen. Øv – da ideen er god.
Hvad koster Trustpilot ?
Hvad prisen på Trustpilot reelt er, er vanskeligt at finde ud af, da de ikke umiddelbart ønsker at vise det, men der er åbenbart eksempler på mellem 15.000,- – 18.000,- pr. år. hvis du ønsker at sende 300 email invitationer pr. mdr. Er det sandt, så er det også betalt og mon ikke det kan gøres billigere i et alternativ til Trustpilot.
Der er forretninger, der samstemmende fortæller, at de er kunder hos Trustpilot, fordi de ønsker at vide mere om hvad deres kunder oplever, når de handler hos dem. Er det også tilfældet for dig, så findes der et fint alternativ, som oven i købet er markant billigere.
Der findes et alternativ
Alternativet til Trustpilot hedder Kundetjek. Er du primært interesseret i at vide mere om dine kunders oplevelser, når de handler i Jeres forretning, så er Kundetjek et fint alternativ.
Med Kundetjek får du et mere effektivt værktøj til at forbedre dine kunders oplevede kvalitet. Og kvalitet er i denne sammenhæng entydige tilbagemeldinger på, hvad DINE kunder oplever som godt og hvor de godt kunne tænke sig, at det blev bedre.
Du modtager altså klare tilbagemeldinger på, på hvilke områder dine kunder synes din forretning er bedst. Den information kan du så anvende i din markedføring, da du nu har viden om, hvad dine kunder værdsætter højst.
På samme måde får fuld indsigt i på hvilke områder dine kunder helst så forbedringer. Det betyder, at du kan gøre noget ved det, rette op på tingene, inden kunderne søger alternative leverandører.
Det vil sige, at du ikke blot får een enkelt karakter (stjernesystemet), som i Trustpilot, du får også et begrundet udsagn, der ikke er opstået ud fra fri digtning, men tager udgangspunkt i de mest interessante områder i netop din forretning.
Dine kunder skal ikke logge ind.
Kundetjek er lettere at anvende, da dine kunder ikke skal logge ind på noget som helst. Du sender selv en opfordring til dine kunder, som du jo har viden om er dine kunder.
Du beder dem udfylde en super kort undersøgelse – det tager max 15 sekunder.
På den måde er det langt lettere for dine kunder, at give deres bedømmelse til kende. De svarer blot direkte på dine spørgsmål. Ikke noget med, først at skulle oprette sig som bruger eller at logge ind nogen steder. De klikker blot på det link du har sendt til dem.
Samtidigt undgår du at bruge ressourcer på at besvare dine kunders bemærkninger. Vi hørte om et tilfælde, hvor et hotel fik en dårlig Trustpilot score fra en gæst, da hans æg ikke havde den rette konsistens.
Selvfølgelig skal du besvare kritiske forespørgsler, men du kan gøre det i en lukket dialog mellem dig og kunden. Hurtigt og effektivt og samtidigt så sikre dig, at kunden nu er tilfreds.
Hvis du ønsker at lægge resultaterne fra din tilfredshedsanalyser op på din hjemmeside, kan du fint gøre det, men du kan jo også blot koncentrere dig om at gøre nogle indsatser på netop de områder, som dine kunder oplever trænger mest.
Her kan du se og læse mere om Kundetjek
Hvorfor overhovedet være interesseret i kundernes oplevelser?
Det er der mange gode årsager til. Nedenfor er beskrevet nogle af fordelene, men skal det skrives ganske kort, så må det være, at det bare er rigtigt fornuftigt for din forretning.
Når du ved mere om dine kunder og deres oplevelser i forbindelse med køb hos Jer, så har du også mulighed for at tilrette forretningen, til netop dine kunders behov. For at opnå den viden, er det nødvendigt at spørge kunderne, på en måde, som er så enkel og lidt tidskrævende som det overhovedet er muligt.
Kun på den måde kan du struktureret og systematisk arbejde med at opbygge dine kunders tilfredshed med Jeres samarbejde og via den vej glæde dig over at:
- Glade og tilfredse kunder køber mere
- De anbefaler din forretning oftere
- Du får færre klager
- Stemningen i forretningen bliver bedre
- Det bliver sjovere at gå på arbejde
Hvordan fungere Kundetjek?
Du sikre, at de bedømmelser du modtager også kommer fra dine egne kunder, da du selv har sendt dem et link til din undersøgelse.
Er det så ikke muligt at “snyde” med besvarelserne, jo det er det. Du kan jo undlade at sende linket, til de kunder du tror har haft en dårlig besvarelse. Prisen for det lille nummer er jo så blot, at du ikke aner hvad de mindre begejstrede kunder egentlig oplever, hvorved du afskære dig fra at gøre noget ved det. Så jo du snyder, men det er primært dig selv det går ud over.
Samtidigt sikre spørgsmålene også, at du selv har nogenlunde styr på, på hvilke områder dine kunder bedømmer dig på. Eksempelvis var en hotelejer jeg talte med, temmeligt irriteret over, at en kunde havde givet bundkarakter hos Trustpilot, fordi morgenægget havde fået 30 sekunder for meget.
Målingen er fokuseret på, at give dig en tilbagemelding, som du nemt og hurtigt kan anvende i din forretning. På den måde behøver du ikke gætte på hvad du tror kunderne mener – du får simpelthen deres mening sort på hvidt – eller rettere sagt, du ser den i nogle letforståelige grafer. Den viden kan du dels bruge til at kommunikere hvilke stærke sider din forretning har, set med kundernes øjne, men du kan også bruge den at til at rette op på din kundetilfredshed inden kunderne vælger en alternativ leverandør.
Så uanset om du ligger godt til eller der er mulighed for forbedring, får du adgang til værdifuld viden om din forretning, fortalt af dine egne kunder.
Kundetjek er et omkostningslet alternativ
Kundetjek koster kun en brøkdel – endda en meget lille brøkdel.
Vi har 2 versioner af vores måleredskab, der begge kan hjælpe dig med at opbygge den bedste forretning.
Standard versionen – der er til dig, der bare gerne vil i gang hurtigt, hvor vi på forhånd har udvalgt netop de 4 områder der er mest interessant at følge for din branche. Er du helt uenig i vores valg eller har du et specielt område, du også ønsker feedback på, så lad os tale om det. Vi skal nok finde ud af noget.
Flexi versionen – der er til dig der selv vil kunne ændre på spørgsmål, indsætte dit logo og iøvrigt stille et ekstra spørgsmål.
Vælg den variant der passer bedst til din forretning her
Der er ikke nogen risiko ved at prøve. Indenfor de første 4 uger siger du blot til, så får du dine penge retur. Og prisen – det koster mellem 195,- og 395,- pr. måned. Så det er også et billigt alternativ til Trustpilot